Derrida’da Kökensiz Düşüncenin Kökeni olarak Différance
Özet Görüntüleme: 94 / PDF İndirme: 357
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.7419565Anahtar Kelimeler:
Yapı-söküm, différance, kökensiz köken, gelenek, oyun, onaylamaÖzet
Bu makalede Derrida’nın Batı metafiziğinin okunmasında yapı-sökümü nasıl kullandığını, hem çıkış hem de varış noktası ya da adsız bir işleyiş olarak düşündüğü différance’a nasıl ulaştığını dile getirmeye çalışacağım. Derrida’ya göre kökensizliğin işleyişi olan bu süreç keyfi bir oyunu devreye sokar ve kendini ancak belirginliğini kaybeden izlerde belli ederek gelenekle gösteren-gizleyen ikili bir ilişki içinde işler; bu bağlamda amacım Derrida’nın gelenekle karşılaşmak ve böylece gerçekliğin iptal olduğu temelsiz ve yanılsamalı bu keyfi yapıdaki oyunu onaylama önerisiyle aslında bir anlamda Heidegger’in “Varlığın Hakikati” düşüncesini, aynının bengi dönüşü bağlamında, tekrarladığını dile getirmektir.